Δευτέρα 8 Μαΐου 2017


H επιτυχίας της στρατηγικής Digital Marketing εξαρτάται αποκλειστικά από την αλληλεπίδραση των επισκεπτών – καταναλωτών, αρχικά με τα μηνύματα που επικοινωνούνται στις διαφημιστικές καμπάνιες και στη συνέχεια με το ίδιο το eshop. Παρόλο τον αρχικό σχεδιασμό που γίνεται στην αρχή αλλά και στην πορεία στα πλαίσια της στρατηγικής, η αλληλεπίδραση αυτή δεν μπορεί να προβλεφθεί καθώς το Digital είναι ένα διαρκές μεταβλητό περιβάλλον, στο οποίο οι συνθήκες και οι κανόνες που το διέπουν αλλάζουν καθημερινά. Άρα είναι απαραίτητο, πριν από την έναρξη κάθε καμπάνιας επικοινωνίας να έχουν προβλεφθεί όλοι οι παράγοντες που θα συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλού βαθμού αλληλεπίδρασης με το κοινό, που εν τέλει θα οδηγήσει σε υψηλά conversions, δηλαδή πωλήσεις.

Η διαδικασία που εξυπηρετεί τις προηγούμενες ανάγκες ονομάζεται A/B Testing και στην ουσία αφορά την πειραματική διεξαγωγή ποικίλων ενεργειών, προκειμένου να αναδεικνύεται η αποδοτικότερη αυτών και αυτή να χρησιμοποιείται στη συνέχεια. Η διαδικασία του A/B Testing εφαρμόζεται είτε για τη βελτίωση των διαφημιστικών μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται είτε για τη βελτίωση του ίδιου του eshop. Η μέθοδος εφαρμογής της είναι διαφορετική στις δύο περιπτώσεις αλλά η συνδυαστική χρήση της αποφέρει τελικά μεγάλη αύξηση των online πωλήσεων χωρίς αυτό να απαιτεί και ταυτόχρονη αύξηση του budget. Συνήθως υλοποιείται 5 με 7 ημέρες νωρίτερα της εκάστοτε επικοινωνιακής ενέργειας. Στη συνέχεια αναλύεται η διαδικασία του A/B Testing στις δύο περιπτώσεις Διαφημιστικών Campaigns και Newsletter.

A/B Testing Διαφημιστικής Επικοινωνίας: Αφορά τον έλεγχο της απόδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω διαφόρων μέσων επικοινωνίας: Google Search, GDN, Facebook Ads, Display. Παρόλο που το μήνυμα που επικοινωνείται στις περισσότερες περιπτώσεις είναι κοινό, οι προδιαγραφές αλλά και το είδος των διαφημιστικών μηνυμάτων είναι διαφορετικά. Έτσι η διαδικασία του A/B Testing υλοποιείται ξεχωριστά για κάθε μέσο. Συγκεκριμένα σε κάθε μέσο σχεδιάζονται πολλαπλά διαφημιστικά μηνύματα, τα οποία ναι μεν έχουν το ίδιο κεντρικό μήνυμα αλλά διαφέρουν ως προς την εικαστική και λεκτικά απεικόνισή τους. Στην περίπτωση των μέσων: Google Search, GDN, Social Ads τα μηνύματα αυτά προβάλλονται με περιορισμένο budget, για ένα διάστημα 7 με 10 ημερών. Έτσι ελέγχεται και καταγράφεται η απόδοσή τους ως προς το CTR, το CPC, τις στοχεύσεις τους και τα conversions, online αγορές ή Likes. Στο τέλος της διαδικασίας επιλέγονται για το κάθε μέσο οι αποδοτικότερες διαφημίσεις.

Παράλληλα τα ίδια τα διαφημιστικά μηνύματα οδηγούν σε διαφορετικές σελίδες στο eshop κάθε φορά προκειμένου να διαπιστωθεί ποια εσωτερική σελίδα συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων. Συνήθως το βασικό ερώτημα είναι ότι όταν προβάλλεται ένα προϊόν σε προσφορά που θα πρέπει να οδηγεί, στη σελίδα του προϊόντος ή στη σελίδα της γενικότερης κατηγόριας όπου ανήκει το προϊόν και εμφανίζονται και άλλα. Η διαδικασία υλοποιείται μέσω των Google Analytics, όπου γίνεται ειδική ρύθμιση ώστε το διαφημιστικό μήνυμα να οδηγεί τη μία φορά στον ένα link και την άλλη στο εναλλακτικό. Στο τέλος της ενέργειας παράγεται ένα report, το οποίο παρουσιάζει τα αποτελέσματα πωλήσεων των δύο ομάδων χρηστών. Το αποδοτικότερο είναι αυτό που επιλέγεται ως το τελικό link της διαφημιστικής επικοινωνίας.

Μέσω της διαδικασίας αυτής A/B Testing για τη διαφημιστική επικοινωνία, επιτυγχάνεται η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών καθώς και η αύξηση του conversion rate, δηλαδή περισσότερες πωλήσεις, με το ίδιο διαθέσιμο διαφημιστικό budget.

A/B Testing Newsletter: Όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενα κεφάλαια το newsletter αποτελεί έναν από τους πλέον αποδοτικούς τρόπους επικοινωνίας εάν όχι τον αποδοτικότερο. Κάθε Newsletter θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, που θα μεγιστοποιεί τα conversions. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της διαδικασίας του A/B Testing. Η διαδικασία του A/B Testing υλοποιείται συνήθως 2 με 5 ημέρες, πριν τη μαζική αποστολή του Newsletter.

Αρχικά επιλέγεται ένα μικρό δείγμα από τους συνολικούς παραλήπτες, στο οποίο θα σταλούν τα πειραματικά αρχικά Newsletter. Συνήθως το δείγμα αυτό ανέρχεται στο 5% με 10% του αριθμού της λίστας των παραληπτών. Τα πειραματικά Newsletter που δημιουργούνται, παρότι προβάλλουν τα ίδια προϊόντα, διαφέρουν ως προς τον τίτλο, την εικαστική απεικόνισή τους. Επίσης και εδώ ελέγχονται οι εσωτερικές σελίδες του eshop, μέσω των διαφορετικών link που ενσωματώνονται στα προϊόντα. Μετά την αποστολή τους, ελέγχεται και καταγράφεται η απόδοση του καθενός ως προς το ποσοστά ανοίγματος, των αριθμό των clicks και εν τέλει των αριθμό πωλήσεων. Συνεπώς δημιουργείται το τελικό Newsletter με το δημοφιλέστερο τίτλο, που θα προσελκύσει τους παραλήπτες να το διαβάσουν, την καλύτερη εικαστική απεικόνιση για την επίτευξη περισσότερων clicks καθώς την αποδοτικότερη σελίδα προσγείωσης, που θα οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό πωλήσεων.

Η διαδικασία του A/B Testing, και στις δύο περιπτώσεις, δεν σταματάει ποτέ και
υλοποιείται κάθε φορά που είτε αλλάζει το concept & μήνυμα της στρατηγικής επικοινωνίας είτε προβάλλονται νέες προσφορές – προϊόντα. Είναι απαραίτητη να υπάρχει στο σχεδιασμό της στρατηγικής του Digital Marketing, γιατί μέσω αυτής, χωρίς να δαπανώνται επιπλέον οικονομικοί πόροι, επιτυγχάνεται μεγιστοποίηση της απόδοσης,ROI, κάτι που ούτως ή άλλως είναι και ο βασικό στόχος.

Για κατασκευή ιστοσελίδων και κατασκευή eshop ελάτε στην WEBONE όπου θα εφαρμόσουμε με μεγάλη επιτυχία την τεχνική A/B Testing για το eshop και το site σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου