Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Βελτίωση και αύξηση αγοραστικού κοινού σε ένα eshop


Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή του κεφαλαίου το ίδιο το eshop αποτελεί τον κρισιμότερο παράγοντα επιτυχίας ή αποτυχίας της συνολικής στρατηγικής Digital Marketing. Παρόλα αυτά ένα άρτια στημένο eshop και η συνεχή αύξηση της επισκεψημότητας τους δεν εγγυούνται την επιτυχημένη λειτουργία. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν κλασικοί αγοραστικοί παράγοντες όπως ποικιλία, διαθεσιμότητα, τιμές, μεταφορικά, τρόποι πληρωμής. Στην ουσία οι παράγοντες αυτοί αφορούν την καθημερινή διαχείριση του eshop και του τρόπου λειτουργίας του. Στη συνέχεια της ενότητας αυτής αναλύονται οι κυριότεροι παράγοντες, που επηρεάζουν είτε άμεσα, online αγορές, είτε έμμεσα, την αντίληψη που διαμορφώνουν οι επισκέπτες του eshop για αυτό.

Ποικιλία - Διαθεσιμότητα: 

Όπως συμβαίνει και στα φυσικά καταστήματα, οι καταναλωτές όταν αναζητούν προϊόντα για να καλύψουν μια συγκεκριμένη ανάγκη τους, έχουν την απαίτηση να περιηγούνται σε μια μεγάλη ποικιλία αυτών. Η απαίτηση αυτή γίνεται ακόμη μεγαλύτερη σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως Fashion ή είδη σπιτιού. Τη λογική αυτή θα πρέπει να καλύπτουν και τα eshop αφού ένα από πλεονεκτήματα του ecommerce είναι η εύκολη και άμεση παροχή πληροφόρησης. Τα eshop θα πρέπει να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία στην κατηγορία προϊόντων που καλύπτουν και θα πρέπει να την ανανεώνουν συνεχώς, προκειμένου να προσελκύουν του χρήστες να εισέρχονται συχνά σε αυτό. Επιπλέον ειδικά στα πιο δημοφιλή προϊόντα, θα πρέπει να υπάρχει επαρκής διαθεσιμότητα και να μην εξαντλούνται άμεσα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ελέγχεται συνεχώς η διαθεσιμότητα και τα αποθέματα των προϊόντων. Πολλές φορές προκαλείται αρνητική συζήτηση στα Social Media για eshop των οποίων τα προϊόντα εξαντλούνται άμεσα και δεν ανανεώνονται συχνά. Στην ουσία προκαλείται αρνητική δυσφήμιση για αυτά.

Τιμή: 

Ένα από το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών είναι η άμεση πληροφόρηση και σύγκριση τιμών για προϊόντα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές, μεταξύ των καταναλωτών. Επιπλέον τα eshop έχουν τη δυνατότητα να έχουν χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα καθώς έχουν λιγότερα λειτουργικά έξοδα. Oι διαχειριστές των eshop δεν θα πρέπει ποτέ να αγνοούν τα προαναφερθέντα και συνεχώς θα πρέπει να παρακολουθούν τον ανταγωνισμό και να ανανεώνουν τις τιμές των προϊόντων τους.

Προφίλ Παραγγελίας & Τρόποι Πληρωμής: 

Το τελευταίο βήμα για την ολοκλήρωση των αγορών από τους καταναλωτές είναι η επιλογή της μεθόδους πληρωμής. Στην Ελλάδα ο πλέον διαδεδομένος στις ηλεκτρονικές αγορές είναι η πληρωμή με αντικαταβολή τη στιγμή της παράδοσης – παραλαβής της παραγγελίας. Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί η χρήση των πιστωτικών – χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών. Μάλιστα πολλές τράπεζες εκδίδουν ειδικές κάρτες για ηλεκτρονικές αγορές προκειμένου να ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας των καταναλωτών. Δυο λιγότερες δημοφιλής μέθοδοι πληρωμής είναι το PayPal και η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Ειδικά το PayPal χρησιμοποιείται στην περίπτωση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού. Εν πάση περιπτώσει, κάθε eshop θα πρέπει να έχει διαθέσιμους όλους τους τρόπους πληρωμής γιατί σε αντίθετη περίπτωση πολλοί καταναλωτές εγκαταλείπουν χωρίς να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές δύσκολα αλλάζουν συνήθειες, οπότε εάν δεν καλύπτονται στον τρόπο πληρωμής με τη μέθοδο που χρησιμοποιούν, δυσαρεστούνται.

Παράλληλα οι χρήστες για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους θα πρέπει να δηλώσουν τα στοιχεία τους, όπως ονοματεπώνυμο, email, τηλέφωνο, διεύθυνση αποστολής. Η δήλωση αυτή για τους επισκέπτες, που δεν έχουν δημιουργήσει στο παρελθόν προφίλ εγγεγραμμένου χρήστη στο eshop, γίνεται με δύο τρόπους: είτε με τη δημιουργία προφίλ χρήστη, εγγραφή στο eshop τη στιγμή της παραγγελίας είτε με τη δήλωση των στοιχείων χωρίς αυτά να αποθηκεύονται στο σύστημα και να δημιουργείται προφίλ εγγεγραμμένου χρήστη, δηλαδή το αποκαλούμενο και ως προφίλ «Επισκέπτη». Πολλά eshop δυστυχώς υποχρεώνουν τους επισκέπτες, για να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους να εγγραφούν σε αυτό. Οι καταναλωτές γενικά όμως, για όλους ασφαλείας αλλά και ιδιωτικότητας, δεν επιθυμούν να παρέχουν μόνιμα τα προσωπικά τους στοιχεία. Έτσι προτιμούν να εγκαταλείπουν τη διαδικασία αγοράς και για αυτό συνίσταται να επιτρέπεται στους καταναλωτές να ολοκληρώνουν τις παραγγελίες τους, χωρίς να απαιτείται η εγγραφή τους στο eshop.

Μεταφορικά:

 Το κυριότερο μειονέκτημα των online αγορών προϊόντων, είναι η αύξηση της τελικής τιμής λόγω του κόστους των μεταφορικών, ειδικά εάν πρόκειται για άλλες πόλεις από την έδρα ή ακόμα και χώρα. Το κόστος αυτός το επιβαρύνεται κατά κύριο λόγω ο τελικός καταναλωτής, αυξάνοντας έτσι το συνολικό κόστος αγοράς. Ορισμένες φορές το επωμίζεται το ίδιο το eshop μειώνοντας όμως το ποσοστό κέρδους. Οι διαχειριστές των eshop, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την οικονομική επίπτωση του κόστους των μεταφορικών θα πρέπει συνεχώς να αναζητούν την καλύτερη οικονομική συμφωνία με τις μεταφορικές εταιρείες. Συνήθως αυτό επιτυγχάνεται με την καθιέρωση κλιμάκων κόστους αναλόγως και τον αριθμό των αποστολών: όσο περισσότερες είναι οι αποστολές τόσο μειώνεται και το κόστος των μεταφορικών. Παράλληλα σχεδιάζονται και επικοινωνούνται ειδικές εμπορικές προσφορές προς τους καταναλωτές, με στόχο να αυξήσουν το μέσο τζίρο αγοράς, αυξάνοντας έτσι και το περιθώριο κέρδους ανά παραγγελία. Η πλέον σύνηθες προσφορά, που προβάλλεται, αφορά την παροχή δωρεάν μεταφορικών, με αγορές άνω ενός συγκεκριμένου ποσού. Έτσι οι καταναλωτές προσελκύονται να αγοράσουν περισσότερα προκειμένου να αποφύγουν την οικονομική επιβάρυνση των μεταφορικών.

για την κατασκευή eshop ελάτε στους ειδικούς της WEBONE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου