Τώρα που ο καιρός έφτιαξε, οι εξορμήσεις “εκτός των τειχών” θα αυξηθούν και μαζί τα χιλιόμετρα. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε σε καλή κατάσταση το αυτοκίνητό μας, οφείλουμε να του κάνουμε service στα πρότυπα που ορίζει ο κατασκευαστής.
Η άσχημη οικονομική κατάσταση την οποία βιώνουμε όλοι -όμως- αναγκάζει ορισμένους να κάνουν τα απαραίτητα. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι η αλλαγή λαδιών του κινητήρα. Τα λιπαντικά αυτοκινήτου είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στο service και στην διατήρηση του κινητήρα σε καλή κατάσταση.
Κατά καιρούς ακούμε ιστορίες που αγγίζουν την σφαίρα της φαντασίας. Όπως ότι υπάρχουν κάποιοι που κάνουν service κάθε 100.000 χιλιόμετρα. Διατηρούμε τις αμφιβολίες μας, άσχετα αν ο καθένας έχει το δικαίωμα να πει ελεύθερα την άποψή του.
Τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 30.000 χλμ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Τα λιπαντικά αυτοκινήτων είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά. Ο κατασκευαστής σε αυτό το κομμάτι είναι απόλυτος και τονίζει ότι τα λάδια θα πρέπει να αλλαχθούν στην ώρα τους.
Όσο για την μάρκα, αυτό αποτελεί απόφαση του ιδιοκτήτη. Δεν θα πούμε για παράδειγμα να βάλετε Shell, BP ή Castrol . Αυτό είναι προσωπική αλλαγή. Ο τύπος λαδιού είναι αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής , το φίλτρο να αλλάζεται κάθε φορά ή το πολύ κάθε δεύτερη αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή.
Ωστόσο πολλοί έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Έχουν πάρει και ειδικό εργαλείο για να βγάλουν το φίλτρο. Και αυτό είναι. Άλλοι πάλι το πάνε στο βενζινάδικο. Αρκετά μαγαζιά έχουν και αναρροφητήρα που τραβάει το παλιό λάδι.
Το ορθότερο είναι τα λάδια να αλλάζονται στο συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους. Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν το αυτοκίνητό σου από μέσα κι από κάτω. Μα το σημαντικότερο είναι ότι θα διαπιστώσουν αν υπάρχει κάποιο άλλο μηχανικό πρόβλημα. Και όχι μόνο αυτό να γίνετε κάθε δύο χρόνια που περνάμε το αυτοκίνητό μας από το ΚΤΕΟ.
Η άσχημη οικονομική κατάσταση την οποία βιώνουμε όλοι -όμως- αναγκάζει ορισμένους να κάνουν τα απαραίτητα. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο είναι η αλλαγή λαδιών του κινητήρα. Τα λιπαντικά αυτοκινήτου είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στο service και στην διατήρηση του κινητήρα σε καλή κατάσταση.
Κατά καιρούς ακούμε ιστορίες που αγγίζουν την σφαίρα της φαντασίας. Όπως ότι υπάρχουν κάποιοι που κάνουν service κάθε 100.000 χιλιόμετρα. Διατηρούμε τις αμφιβολίες μας, άσχετα αν ο καθένας έχει το δικαίωμα να πει ελεύθερα την άποψή του.
Τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 30.000 χλμ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Τα λιπαντικά αυτοκινήτων είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά. Ο κατασκευαστής σε αυτό το κομμάτι είναι απόλυτος και τονίζει ότι τα λάδια θα πρέπει να αλλαχθούν στην ώρα τους.
Όσο για την μάρκα, αυτό αποτελεί απόφαση του ιδιοκτήτη. Δεν θα πούμε για παράδειγμα να βάλετε Shell, BP ή Castrol . Αυτό είναι προσωπική αλλαγή. Ο τύπος λαδιού είναι αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής , το φίλτρο να αλλάζεται κάθε φορά ή το πολύ κάθε δεύτερη αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή.
Ωστόσο πολλοί έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Έχουν πάρει και ειδικό εργαλείο για να βγάλουν το φίλτρο. Και αυτό είναι. Άλλοι πάλι το πάνε στο βενζινάδικο. Αρκετά μαγαζιά έχουν και αναρροφητήρα που τραβάει το παλιό λάδι.
Το ορθότερο είναι τα λάδια να αλλάζονται στο συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους. Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν το αυτοκίνητό σου από μέσα κι από κάτω. Μα το σημαντικότερο είναι ότι θα διαπιστώσουν αν υπάρχει κάποιο άλλο μηχανικό πρόβλημα. Και όχι μόνο αυτό να γίνετε κάθε δύο χρόνια που περνάμε το αυτοκίνητό μας από το ΚΤΕΟ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου