Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία πωλήσεων, με υψηλό conversion rate, είναι το email marketing για το eshop σας. Η συγκεκριμένη τεχνική αφορά την αποστολή Newsletter, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις email χρηστών, που είτε έχουν επισκεφτεί το eshop είτε είναι fans των επίσημων Social Media Channels είτε έχουν πραγματοποιήσει online αγορές από το eshop.
Τα Newsletter τις περισσότερες φορές ενημερώνουν του παραλήπτες τους για νέες αφίξεις προϊόντων ή για προσφορές προϊόντων με μεγάλες εκπτώσεις. Παράλληλα συνίσταται να περιλαμβάνουν και ενημερωτικά άρθρα ή συμβουλές προς τους παραλήπτες για σχετικά θέματα με τον κλάδο του eshop, προκειμένου να αυξάνεται το engagement με τους χρήστες. Επίσης τα Newsletter χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση των χρηστών για ειδικές ενέργειες όπως διεξαγωγή διαγωνισμών, εκδηλώσεων ή events.
Ένα σημαντικό ζήτημα στο email marketing αποτελεί ο μηχανισμός απόκτησης των διευθύνσεων emails από τους χρήστες. Πολλά eshop προβαίνουν στην αγορά έτοιμων λιστών emails από άλλους, χωρίς οι ίδιοι οι χρήστες να είναι ενήμεροι. Η τακτική αυτή εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους καθώς πέρα από το γεγονός ότι προκαλεί αρνητικά συναισθήματα στους χρήστες, που λαμβάνουν newsletter χωρίς τη συγκατάθεσή τους, εγκυμονεί και νομικούς κινδύνους καθώς θεωρείται πράξη παραβίασης προσωπικών δεδομένων, με ότι και εάν αυτό συνεπάγεται.
Για το λόγο αυτό τα emails θα πρέπει να αποκτούνται απευθείας από τους χρήστες και με βάση μια συγκεκριμένη στρατηγική. Η πιο δημοφιλής μέθοδος είναι η διεξαγωγή διαγωνισμών, στους οποίους οι χρήστες για να συμμετέχουν, πρέπει να δηλώνουν εν γνώσει τους το ονοματεπώνυμό τους και το email τους. Επίσης πολλοί χρήστες κατά την επίσκεψή τους σε ένα eshop, δηλώνουν το email τους σε σχετικό πεδίο, προκειμένου να ενημερώνονται τακτικά. Πολλά emails αποκτούνται και από τους fans του επίσημου καναλιού στο Facebook. Τέλος οι χρήστες που αγοράζουν online είτε εγγράφονται στο eshop αναγκαστικά δηλώνουν το email τους, για να πιστοποιούνται τα στοιχεία τους.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του email Marketing είναι η επίτευξη προσωποποιημένης επικοινωνίας με τους χρήστες που λαμβάνουν τα newsletter, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση των conversions, δηλαδή των online πωλήσεων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το περιεχόμενο του Newsletter, που λαμβάνει ο κάθε χρήστης, ταιριάζει με τις ανάγκες του, συμβάλλοντας έτσι στην αλληλεπίδραση με το eshop. Το ταίριασμα των χρηστών με το περιεχόμενο του Newsletter, επιτυγχάνεται μέσω της κατηγοριοποίησης των χρηστών σε segments – λίστες με βάση ποικίλλων κριτηρίων. Το κυριότερο από αυτά είναι ο διαχωρισμός των χρηστών με βάση τα δημογραφικά τους στοιχεία, δηλαδή το φύλο και την ηλικία. Παράλληλα οι χρήστες αναλύονται με βάση και την αγοραστική τους συμπεριφορά, δηλαδή την κατηγορία και το είδος των προϊόντων που προμηθεύτηκαν, τη συχνότητα αγορών καθώς και το μέσο ποσό της κάθε αγοράς τους. Τέλος σημαντικό ρόλο παίζει και η εποχικότητα για το περιεχόμενο του κάθε newsletter.
Η συχνότητα αποστολής του Newsletter βασίζεται στο πόσο συχνά ανανεώνεται το eshop ως προς την ποικιλία των προϊόντων, τις νέες αφίξεις, τις αλλαγές τιμών καθώς και ενδεχομένως τη διεξαγωγή ειδικών ενεργειών όπως διαγωνισμών ή προωθητικών ενημερώσεων. Συνήθως προτείνεται η αποστολή ενός Newsletter την εβδομάδα και σαν ημέρα ενδείκνυται η Δευτέρα καθώς έχει διαπιστωθεί ότι οι καταναλωτές στην αρχή της εβδομάδας, είναι πιο πρόθυμοι να προβούν σε αγορές.
Για την αποστολή ενός Newsletter βασική προϋπόθεση είναι η συνεργασία με μια ειδική τεχνολογική πλατφόρμα. Στην Ελλάδα η πιο διαδεδομένη είναι η Moosend (www.moosend.com), η οποία χρησιμοποιείται από τα μεγαλύτερα eshop & retailers. Στη συνέχεια σχεδιάζονται και υλοποιούνται συγκεκριμένα email templates, προκειμένου τα Newsletter να ανανεώνονται εύκολα & άμεσα, τόσο ως προς τα εικαστικά (banners και φωτογραφίες) όσο και ως προς το περιεχόμενο τους (άρθρα, περιγραφές, συμβουλές).
Πριν τη συνολική αποστολή του κάθε Newsletter, διεξάγεται μια δοκιμαστική αποστολή δύο ή τριών παραλλαγών σε περιορισμένο αριθμό παραληπτών. Η ενέργεια αυτή αποκαλείται A/B Testing (αναλύεται σε επόμενο κεφάλαιο) και γίνεται προκειμένου να βελτιστοποιείται η απόδοση του κάθε Newsletter. Αφού έχει ολοκληρωθεί η αποστολή του Newsletter, πραγματοποιείται η καταγραφή των αποτελεσμάτων και περιλαμβάνει μελέτη και ανάλυση στατιστικών στοιχείων, όπως π.χ. ποσοστό ανοίγματος του Newsletter από τους παραλήπτες, ποσοστό clicks σε κάθε banner ή φωτογραφία καθώς το conversion rate, δηλαδή τις πωλήσεις που προήλθαν από την ενέργεια αυτή. Η καταγραφή των στατιστικών αυτών γίνεται για να βελτιώνεται συνεχώς η απόδοση του email marketing. Το κόστος αποστολής Newsletter διαμορφώνεται κυρίως με βάση το μέγεθος της λίστας παραληπτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου