Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Ηλεκτρονικές δημόσιες σχέσεις σε ένα eshop γνωστές και ως e-PR


Οι δημόσιες σχέσεις σε ένα eshop, αποκαλούμενες και ως PR, αποτελούν μια σημαντική πτυχή μιας στρατηγικής επικοινωνίας και προβολής και αφορούν την έμμεση προβολή ενός brand, μέσω δελτίων τύπων, αφιερωμάτων, ειδήσεων και όχι εικαστικών διαφημίσεων. Στα πλαίσια των ενεργειών PR, δημιουργούνται έντονα συναισθήματα στους καταναλωτές, προδιαθέτοντας τους θετικά απέναντι στο brand και ωθώντας τους στο να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για αυτό. Όπως είναι φυσικό και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν εντάξει στα πλαίσια της στρατηγικής τους marketing, τις δημόσιες σχέσεις μόνο που όλες οι ενέργειες γίνονται στο ψηφιακό κόσμο, γι’ αυτό έχουν μετονομαστεί και ως e-PR.

Οι ενέργειες που γίνονται στα πλαίσια του e-PR, αφορούν κυρίως τη δημοσίευση δελτίων τύπων, ειδήσεων, άρθρων για ένα eshop σε διάφορα site. Το περιεχόμενο ποικίλλει και μπορεί να αφορά είτε μια απλή εταιρική παρουσίαση, είτε την παρουσίαση συγκεκριμένων ενεργειών: εκπτώσεων, διαγωνισμών. Το μεγάλο πλεονέκτημα του web είναι ότι παρότι όλα τα προηγούμενα δημοσιεύονται αρχικά σε περιορισμένο αριθμό site, στη συνέχεια αναδημοσιεύονται εύκολα και άμεσα από πολύ περισσότερα. Συνεπώς η δημοσιότητα των ενεργειών αυτών είναι πολύ αποτελεσματική και καλύπτει ένα μεγάλο εύρος καταναλωτών. Οι προηγούμενες ενέργειες δεν προαπαιτούν κάποια οικονομική συνεργασία με τα site στα οποία δημοσιεύονται. Μια εναλλακτική μορφή e-PR είναι και το αφιέρωμα που γίνεται από ένα site για μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, π.χ καλοκαιρινά γυναικεία φορέματα. Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα παρουσιάζονται οι τάσεις και οι προτάσεις για την κατηγορία και προτείνεται η αγορά των προϊόντων από ένα συγκεκριμένο eshop. Για αυτού του είδους τις ενέργειες προαπαιτείται συνήθως μια οικονομική συνεργασία με το site καθώς αφορά έμμεση διαφημιστική προβολή.

Στα πλαίσια των ενεργειών PR καθώς και της διαφημιστικής επικοινωνίας, πολλά brands επιδιώκουν τη συνεργασία με διάσημους ανθρώπους από διάφορους τομείς της καθημερινότητας. Αυτό οφείλεται στην επιρροή που ασκούν οι διάσημοι στους καταναλωτές, όταν προβάλλουν / συστήνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ενός brand. Για το λόγο αυτό πολλά eshop επιδιώκουν τη συνεργασία με διάσημους ανθρώπους, ειδικά με αυτούς που έχουν έντονη παρουσία στο Digital και πλέον συγκεκριμένα διαθέτουν Social Media Channels με χιλιάδες followers. Η πλέον συνηθισμένη μορφή συνεργασίας αφορά την προβολή των διάσημων αυτών ανθρώπων να χρησιμοποιούν προϊόντα από ένα eshop και την ανάρτηση σχολίων εκ μέρους τους. Αυτό δημιουργεί άμεσα συζητήσεις μεταξύ των fans & followers σχετικά με το eshop ενώ οι φωτογραφίες και τα σχόλια διαχέονται σε άλλα social media channels.

Μια κατηγορία διάσημων ανθρώπων με τους οποίους επιδιώκουν να συνεργάζονται τα eshop είναι οι Bloggers. Οι Bloggers είναι διαδικτυακοί χρήστες, οι οποίοι έχουν αναπτύξει ένα blog, στο οποίο αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα, π.χ fashion, φαγητό, ταξίδια, ομορφιά. Οι αναφορές συνήθως γενικές συμβουλές για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, π.χ. συμβουλές ομορφιές, παρουσίαση νέων τάσεων, ειδήσεις για το συγκεκριμένο θέμα καθώς και προτάσεις – δοκιμές νέων προϊόντων. Οι αναφορές αυτές γίνονται είτε με τη μορφή άρθρων είτε εικαστικά με τη χρήση video & φωτογραφιών. Όσο πιο αξιόπιστος είναι ένα blogger και ποιοτικός στη δουλειά του, τόσο πιο πολλούς followers – fans αποκτά ενώ αναπτύσσει και συχνή επικοινωνία μαζί τους. Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει παρατηρηθεί ότι όταν ένας blogger με μεγάλο αριθμό follower αναφερθεί σε ένα προϊόν, τότε δημιουργείται μια διαδικτυακή συζήτηση για αυτό, το οποίο τις περισσότερες φορές ενισχύει και τις πωλήσεις του. Συνεπώς τα eshop επιδιώκουν στενή συνεργασία με τους blogger προκειμένου είτε να φιλοξενούν αφιερώματα για αυτά είτε να χρησιμοποιούν – προτείνουν τα προϊόντα τους. Δυστυχώς όμως αυτού του είδους συνεργασία απαιτεί και την ύπαρξη οικονομικής συμφωνίας, η οποία ποικίλλει από τη δύναμη του κάθε blogger, το είδος των αναφορών καθώς και τη συχνότητά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου