Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Το πρώτο βήμα στον σχεδιασμό και κατασκευή ενός eshop είναι η εικαστική προσέγγιση


Εικαστική Προσέγγιση eshop

Όπως και στα φυσικά καταστήματα, έτσι και στα ηλεκτρονικά, η πρώτη εντύπωση των καταναλωτών κατά την είσοδό τους σε αυτά, μπορεί να είναι καθοριστική για την περιήγησή τους και κατ’ επέκταση το conversion rate, δηλαδή την επίτευξη μεγάλου αριθμού online αγορών. Οι καταναλωτές που εισέρχονται στα eshop, θα πρέπει να έχουν μια άνετη περιήγηση, να βρίσκουν εύκολα και άμεσα τα προϊόντα που αναζητούν καθώς και να διευκολύνονται κατά τη διάρκεια της online παραγγελίας. Επειδή ο κόσμος του Digital και ειδικά των eshop βασίζεται στη σύντομη και πολλές φορές στιγμιαία αλληλεπίδραση με τους χρήστες η «εικαστική προσέγγιση» ενός eshop, είναι καθοριστικός παράγοντας στην επιτυχημένη λειτουργία. Στον όρο «εικαστική προσέγγιση», περιλαμβάνεται αρχικά η γραφική απεικόνιση του eshop δηλαδή: τα χρώματα, το λογότυπο, οι γραμματοσειρές, τα banners και οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται τόσο στην αρχική σελίδα όσο και στις επιμέρους εσωτερικές. Πέραν όμως της γραφικής απεικόνισης, το πλέον σημαντικό κομμάτι της «εικαστικής προσέγγισης» αφορά το λειτουργικό στήσιμο του eshop, το οποίο καθορίζει και σε μεγάλο βαθμό την ανταπόκριση των επισκεπτών ενός eshop.

Γραφική Απεικόνιση:

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως η πρώτη εικόνα ενός eshop είναι ικανή είτε να ενθουσιάσει είτε να απογοητεύσεις τους επισκέπτες – καταναλωτές. Η εικόνα αυτή εξαρτάται από την γραφική απεικόνιση του eshop και κατά πόσο αυτή φαίνεται ελκυστική στους χρήστες. Βασικός παράγοντας είναι τα χρώματα που χρησιμοποιεί το eshop καθώς και τα banner – εικόνες. Αναλόγως και με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται το κάθε eshop υπάρχουν και διαφορετικές προδιαγραφές ως προς την εικαστική προσέγγιση. Γενικότερα θα πρέπει το γραφικό περιβάλλον ενός eshop να είναι ελκυστικό στους χρήστες κια ξεκούραστο στην περιήγηση.

Λειτουργικό Στήσιμο:

Πέρα από τη γραφική απεικόνιση, το πλέον σημαντικό ρόλο στην εικαστική προσέγγιση ενός eshop το διαδραματίζει το λειτουργικό του στήσιμο. Ο όρος αυτός αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο είναι στημένο ένα eshop και πώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επισκεπτών. Το στήσιμο αυτό αφορά αρχικά την πρώτη σελίδα ενός eshop καθώς και την μορφή που απεικονίζονται τρεις βασικές κατηγορίες προϊόντων: 1) Σε προσφορά 2) Νέες αφίξεις 3) Δημοφιλή. Οι κατηγορίες αυτές βελτιώνουν σημαντικά τις πωλήσεις σε ένα eshop καθώς λειτουργούν σαν υποσυνείδητα μέσα καθοδήγησης των καταναλωτών. Όταν οι επισκέπτες επιλέξουν ένα προϊόν και θελήσουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για αυτό, θα οδηγηθούν στην εσωτερική σελίδα τους προϊόντος αυτού. Η σελίδα αυτή θα πρέπει να είναι διαμορφωμένη με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε πληροφορίες όπως: μέγεθος, χρώμα, τεχνικές προδιαγραφές, διαθεσιμότητα, τεχνικές προδιαγραφές, κόστος, έκπτωση, να είναι εύκολα αντιληπτές από το χρήστη, χωρίς να αφιερώνει χρόνο στην αναζήτησή τους. Ένα από τα πλέον συχνά και σημαντικότερα προβλήματα στο λειτουργικό στήσιμο των eshop είναι το Check-out Menu, δηλαδή η διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας, αφότου έχει προστεθεί ένα προϊόν στο καλάθι αγοράς. Έχει μετρηθεί από το Consumer Barometer ότι μόλις το 40% με 50% των καταναλωτών ολοκληρώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες του, παρότι έχουν προσθέσει προϊόντα στο καλάθι τους και έχουν εισάγει τα στοιχεία πληρωμής τους. Αυτό οφείλεται συχνά στο μεγάλο όγκο πληροφοριών που ζητούνται από τους καταναλωτές προς συμπλήρωση καθώς και στα μη εμφανή Buttons – call to actions - που καθοδηγούν τους καταναλωτές στα επόμενα βήματα (π.χ. «Next», «Ολοκλήρωση Αγορών»). Τέλος το κάθε eshop θα πρέπει να είναι full responsive και mobile friendly. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα σχεδόν το 40% των χρηστών, χρησιμοποιεί κατά την περιήγησή του συσκευές mobile ή tablet. Άρα όσο πιο φιλικό είναι ένα eshop ως προς τις συσκευές αυτές, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για online αγορές.

Συνεπώς η εικαστική προσέγγιση του eshop αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα που καθορίσει και το βαθμό αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές. Για το λόγο αυτό κατά τη διάρκεια σχεδιασμού του θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στοιχεία όπως το κοινό καταναλωτών στο οποίο θα απευθύνεται καθώς και ο κλάδος και το είδος προϊόντων – υπηρεσιών που θα προσφέρει. Επίσης ο σχεδιασμός θα πρέπει να ανατίθεται σε επαγγελματίες, που έχουν μεγάλη εμπειρία από το ηλεκτρονικό εμπόρια καθώς εάν είναι δυνατόν ακόμη και στο συγκεκριμένο κλάδο προϊόντων.

Δείτε όλο μας το άρθρο εδώ για τον σχεδιασμό και κατασκευή του eshop σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου