1. Διάλεξε τη μορφή και την κατάλληλη
τοποθεσία για τις opt-in forms σου
Ο κάθε αναγνώστης του site σου θα διαθέσει
μόλις μερικά δευτερόλεπτα, για να επεξεργαστεί τη φόρμα που θα εμφανιστεί στην
οθόνη του. Γι’ αυτόν τον λόγο, χρειάζεται να του μεταδόσεις την κατάλληλη
πληροφορία με όσο γίνεται πιο κατανοητό και άμεσο τρόπο, ώστε να παρακινηθεί σε
αυτό το μικρό διάστημα να κάνει την εγγραφή του.
Το design και τα χρώματα που θα επιλέξεις για
την κάθε opt-in form, θα συνθέσουν την πρώτη εντύπωση του αναγνώστη απέναντι
στη φόρμα, οπότε φρόντισε να δώσεις μεγάλη προσοχή κατά την επιλογή τους: κράτα
απλό τον σχεδιασμό της, μελέτησε τα χρώματα που είναι πιθανότερο να τραβήξουν
την προσοχή του κοινού σου ανάλογα με την ηλικία, το φύλο κ.λπ., και, τέλος,
φρόντισε να ανταποκρίνονται στην παλέτα των χρωμάτων του site σου.
Επίσης, η θέση στην οποία θα βρεθεί η φόρμα
μέσα στο site, έχει αντίκτυπο στις επιλογές του αναγνώστη σου. Η τοποθέτηση των
opt-in forms συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τον κλάδο στον οποίο
δραστηριοποιείσαι, αφού οι αναγνώστες του κάθε κλάδου είναι πιθανό να
αντιδράσουν διαφορετικά. Μερικές δοκιμές θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις
καλύτερα τους δικούς σου αναγνώστες.
Θυμήσου ότι σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να
κάνεις προσωπική έρευνα αλλά και αρκετά a/b tests, για να δεις ποιες από αυτές
είναι περισσότερο αποτελεσματικές για το site σου, αφού, όπως είπαμε, κάθε
κοινό διαφοροποιείται ως προς τις προτιμήσεις του.
2. Διάλεξε προσεκτικά το κείμενο της opt-in
form
Ένα κρίσιμο σημείο στη διαδικασία σχεδίασης
των opt-in forms, είναι η επιλογή του κειμένου που θα συμπεριλάβεις για να
παροτρύνεις τους χρήστες να εγγραφούν. Ο χρήστης θα διαθέσει μόνο μερικά
δευτερόλεπτα για να διαβάσει τα οφέλη μιας πιθανής εγγραφής, οπότε το κείμενο θα
πρέπει να είναι σύντομο, περιεκτικό και να μην αφήνει καμία αμφιβολία για τα
θετικά στοιχεία που θα του προσφέρει. Προσπάθησε να διατηρήσεις το κείμενο σε
έκταση 2-3 γραμμών και φρόντισε να τονίσεις με bold τα πιο σημαντικά σημεία,
ώστε η προσοχή του αναγνώστη να στραφεί σε αυτά, ακόμα κι όταν κάνει ένα απλό
scroll down.
Σε περίπτωση που θέλεις να προβείς σε
εκτενέστερη ανάλυση, μπορείς να φτιάξεις μια dedicated subscription page, στην
οποία θα παραπέμψεις τον χρήστη ώστε να μπορέσει να μάθει όλα όσα του
προσφέρεις μέσω του email marketing.
3. Ζήτησε μόνο το email του χρήστη
Το email του αναγνώστη σου είναι το κυριότερο
στοιχείο που θα χρειαστείς για να συνεχίσεις την επικοινωνία μαζί του, οπότε
καλό θα ήταν να περιοριστείς σε αυτό και να αποφύγεις να του ζητήσεις
περισσότερες πληροφορίες, όπως ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης κ.λπ.
Αν η φόρμα ζητάει περισσότερα στοιχεία,
αυξάνονται οι πιθανότητες να μην ολοκληρώσει την εγγραφή του. Αν, παρ΄ όλα
αυτά, σε ενδιαφέρει να συλλέξεις επιπλέον στοιχεία για στατιστικούς ή
εταιρικούς λόγους, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να το πετύχεις, μέσω
ερωτηματολογίων και ερευνών που μπορείς να στείλεις μετά την ολοκλήρωση της
εγγραφής.
Παράλληλα, φρόντισε να ενημερώσεις τον χρήστη
ότι το email του δε θα χρησιμοποιηθεί για την αποστολή spam μηνυμάτων, αλλά
μόνο για το λόγο που έχει εγγραφεί στη λίστα σου: τη λήψη σχετικών προσφορών,
την ενημέρωσή του, κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεις την εμπιστοσύνη που
νιώθει απέναντί σου και αυξάνεις την πιθανότητα να εγγραφεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου