Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Χτίσε την online παρουσία της επιχείρησής σου σε 7 βήματα


Είτε ξεκινάς τώρα την επιχείρησή σου, είτε διαθέτεις πολυετή εμπειρία στον κλάδο στον οποίο ειδικεύεσαι, ένα είναι βέβαιο: για να καθιερωθείς στο χώρο σου και να αποκτήσεις σταθερές σχέσεις με τους πελάτες σου, είναι απαραίτητο να ενισχύσεις την εταιρική σου παρουσία διαδικτυακά. Στην εποχή του internet και της πληροφόρησης, εκτός από το να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό, είναι επιτακτικό να παρέχεις όλες τις πληροφορίες που μπορεί να ζητήσει κάποιος σχετικά με την υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου και μέσω του διαδικτύου.

1. Κατοχύρωσε domain name και φτιάξε το επαγγελματικό σου email

Το πρώτο βήμα για να αρχίσεις να κτίζεις την online παρουσία σου, είναι η επιλογή και κατοχύρωση ενός domain, που θα αντικατοπτρίζει τις υπηρεσίες και τον προσωπικό χαρακτήρα της επιχείρησής σου. Φρόντισε να επιλέξεις προσεκτικά το domain name σου, έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να είναι εύκολο στην απομνημόνευση, για να εξασφαλίσεις ότι θα εντυπωθεί στον τελικό χρήστη. Καλό θα ήταν να αναφέρεις το όνομα της επιχείρησής σου στο domain, ώστε να είναι ξεκάθαρο: ένα απλό παράδειγμα είναι το www.yourbusiness.com.
Μαζί με την κατοχύρωση του domain name και την επιλογή ενός πακέτου hosting, αποκτάς και τη δυνατότητα δημιουργίας ενός ή και περισσότερων εταιρικών emails, της μορφής name@yourbusiness.com, μέσω των οποίων θα επικοινωνείς με τους πελάτες σου. Τα εταιρικά emails σου εξασφαλίζουν ένα σοβαρότερο και πιο επαγγελματικό πρόσωπο, ενώ παράλληλα διαβεβαιώνουν έμμεσα τους πελάτες σου ότι το email συνδέεται άρρηκτα με τη δραστηριότητα της επιχείρησης, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων.

2. Απόκτησε το εταιρικό σου site

Το website είναι αυτό που έρχεται να προβάλλει την παρουσία της επιχείρησής σου διαδικτυακά και επομένως απαιτεί πολλή από την προσοχή σου, για να υλοποιηθεί σωστά. Για να κάνεις την καλύτερη δυνατή επιλογή σε αυτό το βήμα, πρέπει να κοιτάξεις εσωτερικά στην επιχείρησή σου και να καθορίσεις τις απαιτήσεις του site σου. Ένα δυναμικό site με δεδομένα που χρειάζονται συχνές ανανεώσεις (π.χ. ένα e-shop), έχει πολύ διαφορετική υλοποίηση σε σχέση με ένα site που το περιεχόμενό του δεν αλλάζει συχνά (στατικό).

Μέσα στα 10 πρώτα δευτερόλεπτα ένας online επισκέπτης έχει αποφασίσει αν θα παραμείνει στη σελίδα που μόλις επισκέφθηκε. Για να κρατήσεις τους επισκέπτες στο site σου, ο web designer και ο developer με τους οποίους θα συνεργαστείς, θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να διεκπεραιώσουν τις ανάγκες σου και προσπάθησε να εξασφαλίσεις ότι δεν υστερούν σε γνώσεις και ενημέρωση σε σχέση με τα τελευταία τεχνολογικά trends, που αφορούν στο design και την κατασκευή ιστοσελίδων.

Επίσης, είναι απαραίτητο να συνυπολογίσεις στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου και μια mobile version γι’ αυτήν αφού, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, τα mobile-friendly sites, εκτός από το να εξασφαλίζουν εύκολη πλοήγηση μέσω κινητών συσκευών, τείνουν να ανεβαίνουν όλο και περισσότερο στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, μετά το σχετικό update στον αλγόριθμο της Google.

Τέλος, φρόντισε να αποφύγεις την υπερβάλλουσα πληροφορία.

Τα βασικά στοιχεία ενός site συνήθως είναι:

ένα προσεγμένο About Page με πληροφορίες για την εταιρία,
το section στο οποίο παρουσιάζονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της επιχείρησης, σχεδιασμένο έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η εμπειρία του χρήστη και να εξοικονομείται ο πολύτιμος χρόνος του,
μία φόρμα μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει για την επίλυση ενδεχόμενων προβλημάτων και ένα section με συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες,links προς τα κοινωνικά δίκτυα και τα προφίλ της επιχείρησης μέσω των οποίων μπορεί να αλληλεπιδράσει ο χρήστης
Μέσα από αυτές τις κατηγορίες μπορούν να καλυφθούν επαρκώς όλα όσα θα ζητήσει ο πελάτης, χωρίς να αποθαρρυνθεί από ένα site φορτωμένο με πληθώρα άχρηστων πληροφοριών.

3. Καθόρισε τη niche αγορά σου

Μια επιχείρηση που ίσως να υστερεί σε μέγεθος, δεν είναι απαραίτητα μη ανταγωνιστική απέναντι στις μεγαλύτερες του κλάδου της. Αντίθετα, αναπληρώνοντας σε τεχνογνωσία, είναι πιθανό να παρέχει υπηρεσίες πολύ ανώτερης ποιότητας απ’ ότι ένας πλήρως αυτοματοποιημένος κολοσσός.

Το κλειδί για να πετύχει κάτι τέτοιο μία μικρή επιχείρηση, είναι να καθορίσει τη niche αγορά στην οποία θα απευθυνθεί. Με τον όρο “niche αγορά” εννοούμε ένα συγκεκριμένο κομμάτι από το ευρύτερο target group της αγοράς, στο οποίο απευθύνονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες μιας επιχείρησης, με απώτερο σκοπό να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες.

Η επιλογή αυτού του μέρους της αγοράς γίνεται αναλύοντας τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών και κρίνοντας σε ποιους από αυτούς είναι προτιμότερο να απευθυνθεί η επιχείρηση, με βάση τη συμβατότητα των προϊόντων/υπηρεσιών της και τις ανάγκες των πελατών.

Στις μέρες μας, που ο καθένας μπορεί να βρει οτιδήποτε θελήσει online, το ζητούμενο για μία επιχείρηση δεν είναι να παρέχει δέκα μέτριες υπηρεσίες. Το στοίχημα είναι να επικεντρωθεί και να εξειδικευτεί σε μια υπηρεσία/προϊόν και να μπορέσει να είναι ο καλύτερος πάροχός της.

Για να επιλέξεις τη niche αγορά στην οποία θα επικεντρωθείς, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα εργαλεία, όπως το Keyword Planner, για να επιλέξεις τα κατάλληλα keywords που ταιριάζουν στο site αλλά και στις αναζητήσεις των χρηστών που συνθέτουν τους δυνητικούς πελάτες σου. Έτσι μπορείς να καθορίσεις με ακρίβεια σε ποιες αναζητήσεις επιθυμείς να εμφανίζεσαι υψηλότερα.

Δες εδώ όλο τα άρθρο μας για το πως μπορείς να χτίσεις την online παρουσία της επιχείρησής σου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου