Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017

Συχνά λάθη στο SEO και τρόποι αποφυγής τους


Συχνά γίνονται λάθη στο SEO με συνέπεια να μην υπάρχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην κατάταξη της ιστοσελίδας μας παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται. Αυτό συμβαίνει λόγο κάποιον παρατυπιών που έχουν γίνει με αποτέλεσμα να παραμένουν μακριά από τις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Κρυφό κείμενο

Για καλύτερα αποτελέσματα στο SEO, αρκετοί webmasters κρύβουν κείμενο μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας με λέξεις κλειδιά. Η Google εύκολα κατανοεί πλέον το κρυμμένο κείμενο και ελάχιστα μπορεί να βοηθήσει τη σελίδα να έχει καλύτερο αποτέλεσμα.

Δεν χρησιμοποιείτε Page Title

Ο τίτλος της σελίδας είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα πράγματα σε μία σελίδα. Βοηθάει, τόσο τις μηχανές αναζήτησης ώστε να εμφανίζουν ένα τίτλο που θα περιγράφει όσο πιο σύντομα γίνεται ένα site, όσο και όσους θέλουν να το επισκέπτονται συχνά, προσθέτοντας το στους σελιδοδείκτες τους, αλλά και ανοίγοντας το σε διαφορετικές καρτέλες στον περιηγητή τους. Ο τίτλος βρίσκεται μέσα στον κώδικα της ιστοσελίδας με την μορφή, <title> Ο τίτλος του site μου</title>.

Δεν υπάρχει αρχείο robots.txt

Η ύπαρξη ενός αρχείου robots.txt με τις κατάλληλες εντολές, μπορεί να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να μην καταχωρούν τα πάντα στα αποτελέσματα τους, αλλά να εμφανίζουν τις χρήσιμες σελίδες που μας ενδιαφέρουν.

 Ύπαρξη αρχείου sitemap.xml

Αρκετές ιστοσελίδες δεν έχουν το αρχείο sitemap.xml το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την σωστή προώθηση μιας ιστοσελίδας. Το XML Sitemap ενημερώνει και τις μηχανές αναζήτησης για τις σελίδες και τα άρθρα που υπάρχουν σε ένα site. Επίσης, δημιουργούνται επιπλέον σύνδεσμοι που θα βοηθήσουν στο αποτελεσματικότερο SEO.

 Άσχημα permalinks

Οι άσχημοι σύνδεσμοι, του τύπου http://tositemou.tld/?p=1 δεν βοηθάνε στο αποτελεσματικό SEO. Εάν ένα site είναι με ελληνικά άρθρα, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείται κάποιο plugin το οποίο να μετατρέπει τα ονόματα των άρθρων σε greeklish στους συνδέσμους.

Ύπαρξη meta description

Αυτό είναι λιγότερο σημαντικό, από τον τίτλο. Ωστόσο, βοηθάει στο να δίνει κάποιες λέξεις “κλειδιά” στις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες να εμφανίζονται στις αναζητήσεις.

Broken Links – Σφάλματα HTTP 404

Τα broken links, δηλαδή σύνδεσμοι που οδηγούν προς μια σελίδα της ιστοσελίδας ή τρίτες ιστοσελίδες, που δεν υπάρχουν ή έχουν αλλάξει τοποθεσία ιστού (url) είναι ακόμη ένας παράγοντας που πρέπει να τυγχάνει ιδιαίτερης προσοχής. Εάν το url υπάρχει αλλά έχει αλλάξει τότε πολύ εύκολα το πρόβλημα λύνεται με ένα 301 permanent redirect. Όταν όμως το url δεν υπάρχει πια τότε πρέπει να αφαιρείται.

Μη φυσικοί εισερχόμενοι σύνδεσμοι

Ένας από τους κυριότερους παράγοντες που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας από την Google είναι οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (inbound links). Παρόλο που η Google δεν ευνοεί την πρακτική αγοράς ή την απόκτηση links με παράνομο τρόπο, πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων ασχολούνται με τέτοιες πρακτικές με αποτέλεσμα κάποιες φορές τα site τους να τιμωρούνται από την Google. Για την αποφυγή τέτοιων φαινομένων βοηθάει: Η απόκτηση όσο το δυνατό περισσότερων φυσικών συνδέσμων καθώς μειώνει την πιθανότητα για τιμωρία από την αγορά συνδέσμων ή την απόκτηση συνδέσμων από site «χαμηλής ποιότητας». Επίσης εάν είναι αναπόφευκτη η αγορά συνδέσμων τότε πρέπει να γίνεται προσεκτικά. Πολλές ιστοσελίδες καταφέρνουν να αγοράζουν και να πωλούν συνδέσμους κάτω από τη μύτη της Google. Το κάνουν όμως προσεκτικά, παρακάμπτοντας τους γνωστούς link brokers ή άλλες γνωστές πηγές αγοράς links.

Κατάχρηση λέξεων κλειδιών

Χρησιμοποιώντας υπερβολικά τις λέξεις-κλειδιά στην εκάστοτε σελίδα μιας ιστοσελίδας είναι μια πρακτική που δεν λειτουργεί στο Google εδώ και πολλά χρόνια. Στην καλύτερη περίπτωση, η Google θα τα αγνοήσει. Στη χειρότερη περίπτωση όμως θα τιμωρηθεί ή κατάταξη της ιστοσελίδα και θα πέσει στο ευρετήριο της μηχανής αναζήτησης. Σε κάθε περίπτωση δεν αξίζει την προσπάθεια. Οι κύριες θέσεις που πρέπει να βρίσκονται οι λέξεις-κλειδιά είναι: • στον τίτλο (title) της εκάστοτε σελίδας • στο url (search engine friendly urls) • στο anchor text (inbound & outbound links) • στo description και keyword meta tag.

Διπλότυπο περιεχόμενο, descriptions και titles

Το Google έχει την τάση να διατηρεί μοναδικό περιεχόμενο στο ευρετήριό του. Έτσι, εάν μια σελίδα της ιστοσελίδας έχει περιεχόμενο ταυτόσημο με το περιεχόμενο που βρέθηκε κάπου αλλού, τότε ενδέχεται να μην συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Το ίδιο ισχύει και για τους meta τίτλους και περιγραφές. Επίσης εάν διάφορες σελίδες της ιστοσελίδας έχουν τον ίδιο τίτλο ή περιγραφή, η Google θα επιλέξει ποιες σελίδες θα συμπεριληφθούν στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αφιερωθεί πολύς χρόνος για να γίνει κάθε σελίδα του ιστοτόπου να φαίνεται μοναδική και πολύτιμη για την Google.

Πείτε μας τους στόχους που θέλετε να πετύχετε πάνω στο SEO – Επικοινωνήστε μαζί μας

Δείτε ακόμη:

Τα 4 κορυφαία SEO trends για το 2017

Η διαδικασία του SEO που ακολουθούμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου