Λόγω της ανάπτυξης του διαδικτύου, και με τις αναζητήσεις να αποτελούν μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες των χρηστών του διαδικτύου, το διαδικτυακό μάρκετινγκ γίνεται ένα σημαντικό κανάλι του μάρκετινγκ. Οι μηχανές αναζήτησης γίνονται η κύρια μέθοδος εφαρμογής του διαδικτυακού μάρκετινγκ επειδή πολλοί χρήστες του διαδικτύου στηρίζονται σε αυτό. Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης – SEM (Search Engine Marketing) είναι μια μέθοδος διαδικτυακού μάρκετινγκ που αυξάνει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, προωθεί την ιστοσελίδα σε ιστοτόπους και γενικά φέρνει περισσότερους χρήστες.
Το SEM είναι η διαδικασία της απόκτησης επισκεψιμότητας σε ένα ιστότοπο με την αγορά διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης.Το SEM είναι μια μορφή του διαδικτυακού μάρκετινγκ που επιδιώκει να προωθήσει την ορατότητα των ιστοσελίδων στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης μέσω της βελτιστοποίησης και της διαφήμισης. Η μηχανή αναζήτησης είναι ένα είδος λογισμικού που συλλέγει δεδομένα ή πληροφορίες σχετικά με ιστότοπους. Τα δεδομένα ή οι πληροφορίες που συλλέγονται επιτρέπουν σε μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιώντας κάποιους κανόνες βελτιστοποίησης, όπως την αύξηση της χρήσης ορισμένων λέξεων-κλειδιών ή του σχεδιασμού των ιστοτόπων.
Υπάρχουν δύο τύποι SEM, το SEO (Search Engine Ortimization) και το PPC (Pay Per Click). Το SEO χρησιμοποιεί συγκεκριμένες τεχνικές για να προσαρμόσει έναν ιστότοπο, έτσι ώστε ο ιστότοπος να μπορεί να αποκτήσει καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Το PPC είναι μια διαφημιστική υπηρεσία η οποία παρέχεται από τις μηχανές αναζήτησης (από τις πιο γνωστές είναο το AdWords της Google). Ο ιστότοπος μπορεί να καταλαμβάνει την πάνω πλευρά των αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης μέσω ενός αντιτίμου. Το SEO και το PPC έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το PPC μπορεί να εξασφαλίσει υψηλή κατάταξη, με την προϋπόθεση μιας υψηλής προσφοράς και βαθμολογίας ποιότητας. Ένα μειονέκτημα είναι ότι το PPC μπορεί να είναι δαπανηρό, ειδικά με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά. Από την άλλη πλευρά, το SEO δε μπορεί να εξασφαλίσει υψηλή κατάταξη αλλά μπορεί να είναι φθηνότερο για την υλοποίησή του.
Για να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί το SEM όμως και πώς οι εταιρείες μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να προσεγγίσουν περισσότερους καταναλωτές, είναι σημαντικό να καταλάβουμε πρώτα πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.
Δείτε περισσότερα για το search engine marketing
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου