Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Τι είναι το content marketing και γιατί είναι σημαντικό


Το 1996, ο πρόεδρος της Microsoft, Bill Gates, έγραψε ένα άρθρο με τίτλο "Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς" και η φράση αυτή έχει γίνει πλέον πολύ γνωστή στο διαδίκτυο κόσμο. Από τότε, έχει επισημανθεί σε πολυάριθμα άρθρα ότι "το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς”. Εκτός από αυτή τη δήλωση, επισημαίνεται ότι το περιεχόμενο είναι το νόμισμα του μάρκετινγκ, ένας ελεύθερος μαγνήτης ο οποίος προσελκύει περισσότερους υποψήφιους πελάτες διαδικτυακ. Η ανταλλαγή περιεχομένου στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ζωής. Οι άνθρωποι προωθούν τα άρθρα των εφημερίδων στους φίλους τους, μεταδίδουν βίντεο από το YouTube στους συγγενείς τους και στέλνουν κριτικές εστιατορίων στους γείτονές τους.

Το Content Marketing είναι οποιαδήποτε μορφή μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη δημιουργία και την κοινή χρήση ενημερωτικού υλικού και τη δημοσίευση περιεχομένου για την απόκτηση πελατών. Το μάρκετινγκ περιεχομένου, λοιπόν, είναι μια στρατηγική προσέγγιση του μάρκετινγκ που εστιάζεται στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για την προσέλκυση και διατήρηση ενός καθορισμένου κοινού, με στόχο την επίτευξη μιας δράσης από τους πελάτες. Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η δημιουργία και η κοινή χρήση περιεχομένου για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Είναι ένας όρος που αναφέρεται στη δημιουργία και κοινή χρήση του περιεχομένου για σκοπούς του μάρκετινγκ.

Η βασική προϋπόθεση για το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι να παρέχει κάποιες πολύτιμες πληροφορίες ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο που δε φαίνονται ως ένα μέσο πωλήσεων ή πρόσκλησης για κάποια δράση, αλλά που επιδιώκει να επηρεάσει θετικά τον καταναλωτή με κάποιο τρόπο. Το περιεχόμενο είναι η σχεδίαση, το κείμενο και οι γραφικές πληροφορίες που αποτελούν μια ιστοσελίδα. Το καλό περιεχόμενο είναι το κλειδί για την προσέλκυση πελατών σε έναν ιστότοπο ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον τους ή να πετύχουν επαναλαμβανόμενες επισκέψεις.

Το μάρκετινγκ ψηφιακού περιεχομένου είναι η διαδικασία διαχείρισης που είναι υπεύθυνη για τον προσδιορισμό, την πρόβλεψη και την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών επικερδώς στο πλαίσιο του ψηφιακού περιεχομένου που διανέμονται μέσω ηλεκτρονικών καναλιών. Οι πιο συνηθισμένες μορφές ψηφιακού περιεχομένου περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο και κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά βιβλία ή σύντομους οδηγούς, white papers, podcasts, webinars, infographics, blog και δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου σχετίζεται στενά με το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων. Οι επιχειρηματικοί τους στόχοι ευθυγραμμίζονται σε μεγάλο βαθμό και η έννοια της αφήγησης (storytelling), από ότι οι προωθητικές επικοινωνίες, είναι κεντρικής σημασίας και στις δύο έννοιες. Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η ιδέα ότι όλα τα brands, προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες, πρέπει να σκέπτονται και να ενεργούν σαν εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Αντίθετα από τη διαφήμιση, η οποία μεταδίδεται γενικά γύρω από το περιεχόμενο κάποιου άλλου, το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η δημιουργία πολύτιμου, σχετικού και συναρπαστικού περιεχομένου από το ίδιο το brand.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου