Καθορίζοντας μια στρατηγική social media για την επιχείρηση- Social media strategy
Η παρακολούθηση και η μέτρηση των social media μπορεί να ποσοτικοποιήσει τον τρόπο και τον αντίκτυπο της αλληλεπίδρασης των καταναλωτών. Είναι σαφές πως η δραστηριότητα των χρηστών – καταναλωτών στα Social Media επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά σε όλες τις πτυχές της δραστηριότητας μιας επιχείρησης. Σύμφωνα με τον διευθυντή σύνταξης του Social Media Influence, στο Ηνωμένο Βασίλειο, Warner Β, αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στον αριθμό των followers αλλά να αφουγκράζονται και να κατανοούν τον διάλογο των καταναλωτών που σχετίζονται με την αξία της δυναμικής παρουσίας της επιχείρησης στα Social Media.”.
H στρατηγική μέτρησης των Social Media από τις επιχειρήσεις θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένα στάδια και όχι σε παραδοσιακές και βραχυπρόθεσμες μετρήσεις. Τα πέντε στάδια είναι:
H στρατηγική μέτρησης των Social Media από τις επιχειρήσεις θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένα στάδια και όχι σε παραδοσιακές και βραχυπρόθεσμες μετρήσεις. Τα πέντε στάδια είναι:
1. Concept (Ιδέα)
2. Definition (Καθορισμός)
3. Design (Σχεδιασμός)
4. Deployment (Ανάπτυξη)
5. Optimization (Βελτιστοποίηση)
2. Definition (Καθορισμός)
3. Design (Σχεδιασμός)
4. Deployment (Ανάπτυξη)
5. Optimization (Βελτιστοποίηση)
Πιο συγκεκριμένα, ο καθορισμός της στρατηγικής των social media, ο οποίος αποτελεί κύριο
παράγοντα για την επίτευξη των στόχων, αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές πλατφόρμες μπορούν να αξιοποιηθούν, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η επικοινωνία με το κοινό-στόχο. Για αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η καταγραφή συγκεκριμένων κρίσιμων ερωτήσεων με στόχο τον προσδιορισμό της απόδοσης του προγράμματος και να εντοπιστούν τα Social Media που επηρεάζουν σημαντικά τους βασικούς δείκτες απόδοσης. Επίσης, θα πρέπει να προσδιοριστεί η προσέγγιση η οποία είναι κατάλληλη για τη βελτιστοποίηση των ενεργειών και να προσδιοριστεί επίσης η συχνότητα με την οποία θα εκτιμάται η απόδοση και το χρονοδιάγραμμα πάνω στο οποίο θα βασίζεται η διαδικασία βελτίωσης του προγράμματος.
παράγοντα για την επίτευξη των στόχων, αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι κοινωνικές πλατφόρμες μπορούν να αξιοποιηθούν, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η επικοινωνία με το κοινό-στόχο. Για αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η καταγραφή συγκεκριμένων κρίσιμων ερωτήσεων με στόχο τον προσδιορισμό της απόδοσης του προγράμματος και να εντοπιστούν τα Social Media που επηρεάζουν σημαντικά τους βασικούς δείκτες απόδοσης. Επίσης, θα πρέπει να προσδιοριστεί η προσέγγιση η οποία είναι κατάλληλη για τη βελτιστοποίηση των ενεργειών και να προσδιοριστεί επίσης η συχνότητα με την οποία θα εκτιμάται η απόδοση και το χρονοδιάγραμμα πάνω στο οποίο θα βασίζεται η διαδικασία βελτίωσης του προγράμματος.
Υπάρχουν τρεις βασικοί άξονες οργάνωσης που αφορούν την πολυπλοκότητα των social media.
Ο πρώτος πυλώνας αφορά στην προσέγγιση που θα υιοθετηθεί. Η προσέγγιση αφορά την παρακολούθηση των αναφορών και την αντίστοιχη ποιότητα των δημιουργών πλατφορμών στα social media. Η επιρροή των δημιουργών στο κοινό γίνεται σαφής από την επισκεψιμότητα και τα σχόλια καθώς και την συχνότητα τους. Επιπλέον, αν μια επιχείρηση θα πρέπει να έχει παρουσία στους ιστότοπους των social media, θα πρέπει να πραγματοποιείται από την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο διαδίδονται τα μηνύματα στους ιστότοπους αυτούς.
Ο δεύτερος άξονας για τον καθορισμό στρατηγικής με βάση τα social media είναι οι συζητήσεις. Η κατανόηση των θεμάτων συνομιλίας και σύνθεσης απόψεων. Αρχικά, πολύ σημαντικό είναι να παρατηρείται που επικεντρώνονται και στοχεύουν οι δημιουργοί του περιεχομένου, όσον αφορά στο brand και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες και μετά να γίνει σαφές, αν τα σχόλια είναι θετικά ή αρνητικά. Με αυτό τον τρόπο, δίνεται βαρύτητα στους καταναλωτές και στις σχέσεις που δημιουργούνται μέσα από τις συζητήσεις και πως οι επιχειρήσεις μπορούν να επηρεάσουν τα θέματα που συζητούνται καθώς και τις αντιλήψεις των καταναλωτών.
Ο τρίτος και τελευταίος άξονας είναι τα αποτελέσματα τα οποία αφορούν τον εντοπισμό δεικτών δέσμευσης της συμπεριφοράς για πρόθεση αγοράς. Με τον εντοπισμό του τρόπου συμπεριφοράς μπορεί να μετρηθεί η οικονομική αξία των δραστηριοτήτων στα social media. Η μέτρηση των ενδιαφερόμενων αγοραστών (leads), για παράδειγμα εγγράφονται σε ένα είδος προσφοράς και καταγράφεται η πρόθεση αγοράς.
Ο σχεδιασμός στρατηγικής απαιτεί τον καθορισμό και την περιγραφή συγκεκριμένων μεθόδων και χώρων παρουσίας μιας επιχείρησης και οι τρόποι μέτρησης οι οποίοι χρησιμοποιούνται, σχετίζονται με τη δημιουργία πηγών δεδομένων και μεθόδων που περιγράφουν την απόδοση, την απαρίθμηση και τον εντοπισμό συγκεκριμένων μεθόδων παρακολούθησης και τρόπων παρέμβασης που είναι απαραίτητοι για τη συλλογή δεδομένων και τη δημιουργία, προσαρμογή και υιοθέτηση κατάλληλων εργαλείων μέτρησης της απόδοσης.
Τα εργαλεία εφαρμογών API είναι εξειδικευμένα εργαλεία τα οποία δίνουν τη δυνατότητα για δραστηριότητες που δεν παρέχονται στα κοινά προγράμματα, για παράδειγμα η πληροφόρηση για προφίλ ιδιωτικής πρόσβασης στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, υπάρχουν εργαλεία – λύσεις για την εύρεση αναλυτικών στοιχείων που αφορούν τα sites. Τα εργαλεία αυτά δίνουν τη δυνατότητα παρακολούθησης της συμπεριφοράς των επισκεπτών στο site μιας επιχείρησης. Αυτού του τύπου λύσεις αποτελούν το κύριο μέσο για να αναλυθούν και να μετρηθούν τα δεδομένα. Η συμπεριφορά των καταναλωτών μπορεί να καταγραφεί από τις μετακινήσεις των καταναλωτών – χρηστών από τους ιστότοπους των Social Media στα διάφορα sites των επιχειρήσεων.
Μετά το σχεδιασμό στρατηγικής ακολουθεί η ανάπτυξη, η οποία αφορά την εφαρμογή και την έναρξη του προγράμματος το οποίο θα διασφαλίσει την σωστή εκτέλεση και την ακριβή και συγκεκριμένη συλλογή δεδομένων απόδοσης. Σε αυτή τη φάση θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ποιότητα των εργαλείων συλλογής δεδομένων, με βάση ότι οι αναφορές απόδοσης είναι ακριβείς και ολοκληρωμένες δημιουργώντας την υποδομή που είναι αναγκαία σε συνδυασμό με τη συγκέντρωση των πηγών δεδομένων με σκοπό να ολοκληρωθεί ο πίνακας απόδοσης των Social Media για την επιχείρηση.
Η τελευταία φάση της στρατηγικής αφορά στη βελτιστοποίηση μέσα από τον έλεγχο απόδοσης των παραπάνω φάσεων και τυχόν εργαλείων βελτιστοποίησης τους .
Το κάθε πλάνο στρατηγικής μιας επιχείρησης για τα Social Media αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία στη δημιουργία αλλά και στην εκτέλεσή του. Θα πρέπει να είναι απλό, κατανοητό χωρίς μεγάλα λόγια.
Το πρώτο βήμα αφορά στην υλοποίηση των στόχων μέσα από τη διατήρηση των αξιών της επιχείρησης. Πιο αναλυτικά αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός της στρατηγικής θα πρέπει να ταυτίζεται κατά τουλάχιστον 70% με τις αξίες τις επιχείρησης.
Το πρώτο βήμα αφορά στην υλοποίηση των στόχων μέσα από τη διατήρηση των αξιών της επιχείρησης. Πιο αναλυτικά αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός της στρατηγικής θα πρέπει να ταυτίζεται κατά τουλάχιστον 70% με τις αξίες τις επιχείρησης.
Η δεύτερη φάση αφορά το γεγονός ότι θα πρέπει να καθοριστεί ότι βασικός στόχος του πλάνου δεν είναι μόνο η αναφορά στα οφέλη που θα έχει η επιχείρηση μέσα από τα Social Media αλλά μέσα από τις συζητήσεις με τους πελάτες – χρήστες θα πρέπει να είναι εμφανές ότι η επιχείρηση είναι ικανή στο να δίνει λύση σε διάφορα προβλήματα τους διαδίδοντας την παρούσα δυνατότητα και σε άλλους μελλοντικούς πελάτες. Με αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση διατηρεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Για την συνέχεια του άρθρου μας για τα social media και τον ρόλος τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου