Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Προσδιορισμός των στόχων της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων


Πριν την εφαρμογή των διαφόρων τεχνικών του SEO, πρέπει να γίνεται ο προσδιορισμός των στόχων της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων.

Τέτοιοι στόχοι μπορεί να είναι οι εξής:

• Αύξηση της επισκεψιμότητας

Η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου για τις μηχανές αναζήτησης οδηγεί περισσότερους χρήστες σε αυτόν, δημιουργεί δηλαδή απευθείας κίνηση (direct traffic) στον ιστότοπο. Εάν σε αυτό αποσκοπεί η δραστηριότητα της βελτιστοποίησης, προφανώς επιδιώκεται η βελτίωση της κατάταξης του ιστοτόπου σε όσο το δυνατόν περισσότερους όρους αναζήτησης και όχι μόνο σε επιλεγμένες, εύκολες για βελτιστοποίηση και περιορισμένες λέξεις – κλειδιά, ενώ το περιεχόμενο και η παρουσίαση αυτού πρέπει να είναι έτσι ώστε να ενθαρρύνουν τη διάδοσή τους.

• Επίτευξη οικονομικών στόχων

Στην περίπτωση αυτή, η επιχείρηση αποσκοπεί στην προσέλκυση πελατών και όχι επισκεπτών. Καθώς, πολλές φορές, τα επίπεδα επισκεψιμότητας είναι αντιστρόφως ανάλογα με τα επίπεδα πωλήσεων, είναι προτιμότερη η επένδυση σε αυστηρά καθορισμένους, ίσως και σπάνιους όρους αναζήτησης, οι οποίοι συνοδεύονται από υψηλό δείκτη ROI (Return On Investment). Είναι προφανές ότι ο στόχος αυτός επιδιώκεται από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στο Διαδίκτυο και προσφέρουν δυνατότητες απευθείας ηλεκτρονικών αγορών. Έτσι, ένα κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών οφείλει να επιδιώκει να κατατάσσεται υψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών για όρους αναζήτησης που σχετίζονται με τα μοντέλα των προϊόντων που εμπορεύεται, παρά τον όρο «ηλεκτρονικά είδη».

• Επίτευξη μη οικονομικών στόχων

Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες μία εταιρεία δε δραστηριοποιείται στον τομέα του e- shop, επομένως δεν επιδιώκει τις άμεσες πωλήσεις μέσω του ιστοτόπου της. Το ίδιο, προφανώς, ισχύει για το σύνολο σχεδόν των οργανισμών (π.χ. φιλανθρωπικά ιδρύματα, φιλοζωικές οργανώσεις), που δεν σχετίζονται με την αγορά και τους κανόνες της. Έτσι, ο στόχος, στις περιπτώσεις αυτές, εκφράζεται με κάποιον άλλον τρόπο, όπως, για παράδειγμα, είναι η εγγραφή σε κάποιο newsletter, η άμεση επικοινωνία (μέσω ηλεκτρονικής φόρμας, τηλεφωνική συνομιλίας, ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα), η εγγραφή στη σελίδα ενός κοινωνικού δικτύου του φορέα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς, ακόμη και κάποια δωρεά φιλανθρωπικού χαρακτήρα.

Δείτε όλο μας το άρθρο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου